50 обов'язкових завдань для дошкільника на карантин

/Files/images/schen/42.jpg

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям п’ятдесят розвивальних завдань та розмальовок для розвитку навичок аналітичного, логічного, творчого мислення, довільної уваги, зорової пам’яті, дрібної моторики та загальної ерудиції.

Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до навчання, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини та впевненого засвоєння нею шкільної програми в подальшому.

wym-1594979138723

Вивчаємо дні тижня. Це завдання навчить дитину розрізняти дні тижня та пов’язувати їх із такими поняттями, як «вчора», «сьогодні», «завтра». Під час виконання завдання дитина вчитиметься орієнтуватись у часі, розвиватиме увагу, пам’ять та творче мислення.

Який малюнок наступний. Цей комплект завдань є відмінним помічником у розвитку логічного мислення дитини, адже під час його виконання вона використовуватиме такі логічні прийоми, як аналіз, синтез, порівняння тощо, визначатиме певні принципи та робитиме обґрунтовані умовиводи.

Вивчаємо місяці й пори року. Це завдання допоможе дитині вивчити правильну послідовність місяців року та запам’ятати, які з них належать до календарних весни, літа, осені й зими, а також запам’ятати, за яким порядком змінюють одна одну різні пори року.

Читаємо по складах: завдання. У цьому комплекті завдань застосовується комплексний підхід до навчання читання, адже завдання ілюструє слово, що поділено на склади. Виконання завдання вимагатиме від дитини залучення логіки, зорової пам’яті та просторового уявлення.

Тренуємо логіку: «Житла тварин».Це завдання призначене для маленьких дітей. Воно дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення, збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Тренуємо пам’ять.Цейкомплект завдань стане одним із засобів тренування зорової пам’яті вашої дитини, а також познайомить її із різноманітними предметами навколишнього світу.

Знайди пару (розвиваємо логіку).Цей комплект завдань покликане сприяти розвитку логічного та абстрактного мислення дитини, а також її уваги та пам’яті. У завданні надано десять малюнків із зображенням різних предметів, розташованих у два стовпчики, але безсистемно. Дитині необхідно з’єднати їх таким чином, аби утворилося п’ять пар.

Домалюй відсутні частини малюнка. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути спостережливість і кмітливість, логічне та творче мислення, уміння робити умовиводи (індуктивні та дедуктивні) й ретельно аналізувати сюжетні елементи запропонованого зображення.

Вивчаємо різні погодні явища. Це завдання дозволить познайомити дитину із різними погодними явищами, потренувати її уяву, фантазію й асоціативне мислення, а також дрібну моторику та вміння підбирати потрібні кольори.

Тренуємо логіку: «Дороги й транспорт».Це завдання дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення та збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Вивчаємо чотири частини доби (хлопчик).Це завдання допоможе дитині краще зрозуміти таку одиницю вимірювання часу, як доба та її загальноприйнятий поділ на чотири частини – ранок, день, вечір, ніч, дасть можливість повторити, скільком годинам вона дорівнює, та порозмовляти про щоденні події в житті дитини, що відбуваються в кожній з її частин.

Навчальна розмальовка «У пошуках цифр».Це завдання допоможе дитині вивчити цифри від 0 до 9-ти в цікавій і творчій формі. Для цього їй пропонується малюнок, на якому «заховалися» цифри, при цьому кожна цифра слугує елементом зображення.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань допоможе навчити дитину робити логічні висновки. Дитині необхідно уважно проаналізувати властивості та належність намальованих предметів до певної категорії та вибрати серед них ті, що мають щось спільне або іншим чином пов’язані між собою, пояснивши при цьому хід власних думок.

Навчальна розмальовка: цифри. Цей комплект завдань допоможе дитині в незвичній і цікавій формі навчитись писати цифри. Оскільки кожне завдання має форму розмальовки, у якій цифри слугують важливим елементом зображення, дитина сприйматиме навчання як приємне заняття.

Водоспад доброти: здійснюємо добрі вчинки. Це завдання посилить мотивацію дитини робити добрі справи, виховуватиме в ній бажання допомагати іншим та доброзичливість. Це завдання – чудова можливість навчитися ставити перед собою цілі та досягати їх.

«Пара без пари»: тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати увагу та зорову пам’ять. У ньому даються 20 однакових фігур з різним орнаментом. Виконуючи завдання, дитина краще запам’ятає таку геометричну фігуру, як коло, та познайомиться з різними формами, зможе покращити дрібну моторику й зорово-моторну координацію.

«Дні тижня»: розташовуємо за порядком. Це завдання дасть змогу дитині в цікавій і ненав’язливій формі повторити назви днів тижня та їх порядок. Виконуючи завдання, дитина зможе запам’ятати правопис відповідних слів і порядкові номера днів тижня, розвиватиме навички читання, увагу, пам’ять, а також дрібну моторику та координацію рухів.

Графомоторні навички: тварини. Цей комплект завдань створено з метою комплексного розвитку дитини, адже його виконання дозволяє набувати й тренувати графомоторні навички, зорово-рухову координацію та розвивати різні функції уваги.

З’єднуємо половинки фруктів та ягід. Цей комплект завдань допоможе дитині збагатити свої знання про фрукти та ягоди, розширити кругозір та збільшити словниковий запас. До того ж виконання завдання сприятиме розвитку уваги, пам’яті, логічного мислення, а також тренуватиме дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Розповідь у картинках: тренуємо логіку. Цей комплект завдань дозволить розвивати логічне мислення та мовлення дитини, тренуватиме її увагу та розумове зосередження. Пронумерувавши малюнки, бажано в подробицях розповісти зображену історію. Якщо дитина матиме бажання, вона може наостанок все розмалювати.

Сортуємо за категоріями «зима» і «літо».Це завдання допоможе дитині навчитись аналізувати та сортувати картинки відповідно до певних категорій. Дитині дається 12 різних малюнків, на яких зображені предмети одягу, а також предмети користування в зимовий або літній період. Треба вирізати їх і розсортувати за категоріями «зима» і «літо».

Знайди риму (українська мова).Чи знає ваша дитина, що таке рима і чи може підібрати риму до певного слова? Цей комплект з 8 завдань допоможе дитині зрозуміти, яким чином римуються слова, і розвинути почуття рими.

Учимось рахувати до десяти: розмальовка. Це завдання допоможе дитині в цікавій і наочній формі потренувати математичні навички рахунку до десяти та правильного написання цифр. Виконання завдання допоможе дитині зрозуміти співвідношення понять «цифра» та «число», що матиме велике значення при подальшому вивченні математики.

Веселі гусенички – учимось рахувати до 10-ти. Це миле й симпатичне завдання допоможе дитині в приємних умовах навчитись рахувати до десяти та писати цифри. Дитина повторюватиме та закріплюватиме бажану математичну навичку, тренуючи при цьому дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. Завдання пропонує розглянути різні малюнки тварин і предметів, сказати, хто або що зображено на кожному з них, і написати початкову літеру кожного слова.

Малюємо за українським алфавітом. Цей комплект завдань допоможе поєднати вивчення українського алфавіту з тренуванням дрібної моторики та зорово-моторної координації під час малювання та розмальовування наданих зображень.

Невгамовні чоловічки: тренуємо увагу. Це завдання допоможе дитині розвинути навички порівняння, навчитись аналізувати групи зображень та виокремлювати серед них однакові. Виконуючи його, дитина розвиватиме просторове мислення й довільну увагу.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань сприяє розвитку логічного мислення та здатності дитини робити узагальнення. За його допомогою батьки можуть познайомити дитину з таким поняттям, як «аналогія», адже, виконуючи кожне завдання, саме за аналогією дитина вчитиметься робити потрібні висновки, основою для яких слугуватиме схожість предметів за певною ознакою.

Розмальовка «Перші літери».Це завдання допоможе дитині пригадати деякі літери української абетки (В, Г, З, М, С, П), усвідомити взаємозв’язки між звуками та літерами. Також дитина потренує зорове та слухове сприйняття, дрібну моторику та уважність.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. У якості додаткового завдання можна запропонувати дитині назвати відсутні літери.

Збери слово. Цей комплект завдань вдало поєднує в собі елементи гри, головоломки та навчання, й покликаний допомогти дитині набути навичок читання та правопису слів, роблячи це у цікавій формі, із залученням уваги, мислення й трішечки кмітливості.

Сортуємо на «холодне» і «гаряче». Це завдання створено для дітей, які вчаться аналізувати оточуючий світ і систематизувати отриманні знання про нього. У завданні дванадцять зображень, які треба вирізати та розсортувати за категоріями «холодне» і «гаряче.

Розвиваємо увагу, шукаючи фруктовий код. Це завдання допоможе дитині навчитися зосереджувати свою увагу на потрібному об’єкті. Дитині необхідно знайти та обвести у рядках зазначену послідовність фруктів. У процесі виконання завдання у дитини формуватиметься стабільна, сконцентрована і стійка увага, розвиватиметься логічне та просторове мислення.

Зима: знайди відмінності та розмалюй. Це завдання-розмальовка допоможе дитині розширити уявлення про зиму та розвинути навички порівняння. Воно містить два малюнки на зимову тематику, що, на перший погляд, нічим не відрізняються. Насправді ж малюнки мають 10 відмінностей, які потрібно відшукати та розмалювати.

Уважний пастух. Рахуємо та порівнюємо. Завдання допоможе дитині опанувати рахунок до 10, формувати навички порівняльного аналізу, розвивати увагу та кмітливість. Дитині пропонується розглянути та порівняти два схожих малюнки.

Розмальовка «12 місяців». Це завдання-розмальовкане тільки допоможе потренувати дрібну моторику, увагу, покращити вміння підбирати різні кольори й навіть покращити навички читання, а й познайомить дитину з характерними особливостями кожного місяця, відповідними народними прислів’ями та приказками, а також зі щорічними святами, що припадають на цей місяць.

Веселе сортування для дітей. Цей комплект завдань покликаний навчити дитину сортування та категоризації, а також розширити її кругозір і збагатити словниковий запас. Кожне завдання пропонує дитині певні категорії, відповідно до яких вона повинна розкласти надані малюнки предметів або живих істот.

Розумний акваріум. Розвиваємо логіку. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати гнучкість, логічність мислення, винахідливість і терпіння. Дитині пропонується домалювати мешканців акваріума в порожніх комірках, відповідно до зазначеного напрямку та кольору.

Прибираємо галявину, сортуємо сміття. Це завдання допоможе дитині зрозуміти основи екологічного природокористування, усвідомити важливість дотримання правил природоохоронної поведінки. Дитині пропонується допомогти прибрати сміття на лісовій галявині.

Вивчаємо фразеологізми: порівняння в малюнках. Пропоноване завдання допоможе дитині навчитися вживати фразеологізми, збагатити словниковий запас. Дитині пропонується дописати словосполучення й з’єднати їх із відповідними малюнками.

Вивчаємо геометричні фігури. Цей комплект завдань допоможе ознайомити дитину з геометричними фігурами, розвиватиме просторову уяву, навички письма, навчить упізнавати елементи геометрії в повсякденному житті.

Шукаємо предмет без пари: ялинки. Такий комплект завдань допоможе дитині розвинути логічне мислення, увагу й кмітливість, творчі здібності. Дитині пропонується знайти й обвести малюнок, у якого немає пари. Пару для знайденого предмета можна домалювати.

Написання цифр від «1» до «10». Цей комплект завдань- перший крок до вивчення написання цифр від одного до десяти та рахунку. Завдання також сприяють здобуттю дитиною навичок дрібної моторики.

Числові лабіринти: цифри та числа від 1 до 20. Цей комплект завдань закріплюватиме знання цифр та чисел. Роздрукуйте завдання і попросіть дитину прокласти шлях лабіринтом цифр. Від кожної цифри до наступної є тільки один правильний напрямок, що необхідно позначити, намалювавши стрілки або замалювавши всі квадратики у порядку від одного до десяти або від одного до двадцяти.

Вчимось визначати погоду. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати елементарні уявлення про природні явища та сезонні зміни в природі. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься помічати особливості природних явищ, орієнтуватися у порах року, їх прикметах, характерних ознаках.

Орієнтуємось у просторі. Цей комплект завдань допоможе дитині краще орієнтуватись у просторі, визначати місце та положення об’єктів, сприятиме розвитку творчих здібностей. Під час виконання завдання дитина зможе поринути у світ дитячої фантазії, придумати історію про те, що зображено.

Розмальовка «Барвиста закономірність».Це завдання сприятиме розвитку логічного та просторового мислення, а також уваги та дрібної моторики дитини. У завданні пропонуються вісім рядків із квітами, які треба розмалювати, але зробити це треба за певним алгоритмом.

Рахуємо яблука й тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати довільну увагу, навички рахування до десяти й уміння писати відповідні цифри й числа, а також дрібну моторику, зорово-моторну координацію й допоможе повторити основні кольори.

Скопіюй фігури. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути зорово-моторну координацію, просторове мислення та дрібну моторику. Воно містить шість фігур-зразків (на 6 точок кожна). Дитині пропонується відтворити ці фігури за опорними точками.

Кошик з одягом: будуємо словосполучення та розмальовуємо. Це завдання допоможе дитині розвинути навички читання та навчитися правильно будувати словосполучення іменників з прикметниками. Дитині пропонується поєднати назви одягу з відповідними кольорами, а потім розмалювати зображення предметів одягу у вибрані кольори.

Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

Математика для дошкільнят: цікаві завдання, тести онлайн

/Files/images/schen/44.png

wym-1594981698066

Даний рівеньпродовжує вивчення математики для дітей дошкільного віку. Знання дитини стають глибшими, тож у ході виконання вправ їй часто дається більша свобода дій. Збільшуються числа і кількість математичних дій, які дитина вчиться з ними виконувати. Для цього рівня особливе значення має розвиток уваги, адже учень вчиться виконувати математичні завдання, як складову частину чогось ще. Збільшено кількість вправ з ігровою тематикою, тож окрім безпосередньої лічби та інших простих дій, учень має змогу опрацьовувати нові знання на практиці у цікавих іграх. Разом з цим - тренування поглибшують розуміння дитиною принципів математичних величин. Учень не просто завчає, а дійсно опановує арифметичні операції з числами і цифрами.

Практичні завдання для дошкільнят

Завдання для дошкільнят - як навчитися читати і писати

У сучасному світі батькам необхідно самостійно розвивати дітей. Оскільки нині першокласники повинні знати і вміти набагато більше, ніж їх однолітки десятки років тому. Без розвиваючих занять, логічних завдань, над рішеннями котрих необхідно замислитися, першокласники йдуть по шляху шкільного навчання без спеціальних навичок і знань. І це засмучує саму дитину, адже у віці 6-7 років не хочеться розуміти, що нічого не знаєш і не вмієш. Звичайно, кожна дитина розвивається так, як їй зручно. Цей процес індивідуальний, але він також залежить і від підходу батьків. Якщо з першокласником постійно займатися, то розвиток його здібностей (навчитися читати, навчитися писати букви і цифри) відбувається набагато швидше, ніж у дітей без таких можливостей.

Практичні завдання для дошкільнят - розвиток логіки і абстрактного мислення

Основна мета при розробці практичних завдань - завдання для дошкільнят 6-7 років повинні різнобічно розвивати абстрактне мислення і логіку у дошкільнят. Так, як Ви не лише надаєте своєму школяру основи знань, але і вчите його самостійно робити висновки і відкриття. Також дуже важливим є тренування пам'яті для дітей, адже йдучи в 1 клас доводитися швидко освоїти і запам'ятати багато інформації.

Завдання по математиці для дошкільнят в ігровій формі

Особливе значення для закладення розвитку логічного мислення посідає математика. Саме ця наука задає фундамент правильному, раціональному мисленню на все життя. Звичайно ж, більшість першокласників цей предмет не хочуть сприймати, він їм нецікавий. Дуже важливо, за твердженням психологів і педагогів, щоб завдання по математиці для дошкільнят викликали у нього інтерес і подавалися в ігровій формі. Адже є стільки захоплюючих і цікавих завдань по математиці, які не можуть не викликати у нього цікавість! Можна розпочати з рахунку сходинок, квітів іт. д.Комусь подобається одне, комусь інше. Ще раз нагадаємо, що до різних дітей необхідний різний підхід. Дуже важливо, щоб діти могли мислити самостійно і контролювали свої дії без допомоги батьків.

wym-1594986804878

ВИХОВАТЕЛІ РЕКОМЕНДУЮТЬ: ЧИМ ЗАЙНЯТИ ДОШКІЛЬНЯТ ПІД ЧАС САМОІЗОЛЯЦІЇ

Вихователька-методистка ясел-садка радить батькам, як разом з малюком цікаво та з користю провести карантин.

За цей карантинний місяць, який продовжили до 24.04.2020 і діти, і батьки втомились від одноманітності. Дехто рятується різноманітними іграми. Дехто – мультфільмами й переглядами відео.

Але вихователі дитячих садочків не радять давати вільний доступ малюкам до перегляду мультфільмів на комп'ютері, а рекомендують організувати час так, аби проводити його цікаво й необтяжливо. Як це зробити під час самоізоляції порадила вихователь-методист ясел-садка «Сонечко» Людмила Сержанська.

Вихователька рекомендуєкілька корисних варіантів, яими можна зацікавити дитину під час карантину.

Аби малювання стало цікавішим, запропонуйте малюкові помалювати не лише олівцями чи пензликом, а й речами, які завжди є під рукою. Можна взяти використану зубну щітку, ватні палички, пластиковутрубочку, свічку, зібганий папір, штамп з картоплі чи поролону.

https://youtu.be/TxmjcfDKOzY

Через те, що всі магазини закриті, купити те, що хоче дитина дуже складно. Так чому ж не зробити іграшки своїми руками? Наприклад, кінетичний пісок, його важко придбати, але можна зробити власноруч.

Вам знадобиться:

✔️харчова сода;

✔️гель для миття дитячого посуду (для запобігання алергії);

✔️харчовий барвник.

З нього можна ліпити казкові замки, взявши замість пісочниці картонну коробку.

Аби на карантині не витрачати марно час, робіть з дитиною аплікації, адже це дуже корисно для розвитку дрібної моторики.Познайомте дитину з мистецтвом оригамі, зробіть з нею фігурки для настільного театру і розігруйте казки.

Приготуйте разом солоне тісто і запропонуйте ліпити з нього фігурки тварин, солодощі для ляльок.

https://youtu.be/fkR2JE2T6iU

Читаємо разом

Проведіть з дитиною ігри за ілюстраціями, наприклад, нехай знайде заданий предмет на картинці, порахує зображені предмети, придумайте продовження казки разом тощо. Зацікавити увагу малечі дуже просто, потрібно тільки бажання.

Подарунки своїми руками

Варто зберегти дитячі роботи своїми руками та зробити портфоліо дитини на згадку для всієї родини, подарувати виріб комусь з родини чи друзів. Так дитина зрозуміє, що дарувати подарунок приємно так само, як і отримувати. Тим часом, вона буде розвивати своє мислення, моторику ручок та уяву.

Пізнавальні мультики

Разом із дитиноювідмовтесь на деякий час від комп’ютера, телевізора, планшета, це буде складно, але покажіть це дитині на своєму прикладі.

Згідно з санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, перегляд розважальних телепередач та мультфільмів для дітей дошкільного віку допускаєтьсяне частіше 1 разу на день.

Дітям 3–4 років можна дивитись телевізор20 хвилин, 5–6 років –30 хвилинна день.

За комп’ютером дитина дошкільного віку може перебувати не більше15 хвилин. Не забувайте контролювати змістовність таких розваг. Після перегляду мультфільму потрібно обов'язково провести бесіду з дитиною і з’ясувати, що нового вона дізналася. Нехай розповість вам свої враження, що сподобалось, а що ні.

Обговоріть поведінку персонажів мультфільму, запропонуйте дитині переглянути такі мультфільми:

✔️«Дівчинка і зайці»;

✔️«Івасик Телесик»;

✔️«Котик і Півник»;

✔️«Кривенька качечка»;

✔️«Про дівчинку, яка наступила на хліб»;

✔️ а також сучасні пізнавальні «Фіксики» та серія «Уроки тітоньки Сови».

Дивіться разом з дитиною пізнавальні відео про будову Всесвіту, про екзотичних тварин, про явища природи, про цікаву математику. Головне, такі перегляди повинні бути у присутності батьків, аби дитина могла спитати, що не зрозуміло, або обговорити цікаві моменти під час перегляду.

Безпека вдома

Перебуваючи з дитиною на карантині, подбайте про безпеку свою та оточуючих.

Пам’ятайте:

❗️ малюк не повинен сам вмикати та вимикати електричні прилади;

❗️ не залишайте в доступному місці побутову хімію, ліки, ножиці, ножі, інструменти, ювелірні прикраси, дрібні іграшки (менше, ніж 3 сантиметри у діаметрі);

❗️не залишайте без нагляду батарейки від пультів телевізорів та годинників, запальнички, сірники;

❗️не відчиняйте навстіж вікон для провітрювання у присутності дітей, не ставте на краї столу посуд з гарячою водою.

❗️ не залишайте дітей самих навіть на короткий проміжок часу, адже малюки-дошкільнята дуже допитливі

Долучайте до домашньої роботи

Малюк може сам скласти своє ліжко, прибрати іграшки та одяг у шафу, випрати свої дрібні речі та ляльковий одяг, допомогти мамі помити посуд.

Дуже цікаво виготовити разом з мамою чи бабусею печиво, зліпити вареники, а потім пригостити всю сім’ю, обов'язково дитину потрібно хвалити та говорити, що в неї все гарно виходить. Це надає дитині натхнення добити ще більше.

Нехай перебування з дитиною під час карантину принесуть батькам задоволення від спілкування, а малюкам-дошкільнятам – приємні хвилини для пізнання довкілля, фізичного загартування, розвитку здібностей, творчості та фантазії.

Джерело:https://vse.ee/czdwym-1594990233427

Вчимо дитину дбайливого ставлення до здоров’я

ПРОЕКТ «РОЗВИТОК ДИТИНИ» ПРОПОНУЄ БАТЬКАМ ДЕВ'ЯТЬ РОЗВИВАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ РОЗВИТКУ У ДІТЕЙ ДБАЙЛИВОГО СТАВЛЕННЯ ДО ВЛАСНОГО ЗДОРОВ’Я І ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я ІНШИХ ЛЮДЕЙ. ВИКОНАННЯ ЗАПРОПОНОВАНИХ ЗАВДАНЬ СПРИЯТИМЕ ФОРМУВАННЮ У ДІТЕЙ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ДОТРИМАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ТА ПРАВИЛЬНОГО ХАРЧУВАННЯ.

Визначаємо ознаки здоров’я. Пропоноване завдання допоможе дитині визначити ознаки здорової людини, формувати ціннісне ставлення до власного здоров’я. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме навички аналізувати та оцінювати наслідки та ризики небезпечної поведінки, вчитиметься робити аргументований вибір на користь здорового способу життя.

Розшифровуємо назви чинників здоров’я.Завдання допоможе дитині визначити чинники, що впливають на здоров’я людини, формувати ціннісне ставлення до власного здоров’я. Дитині пропонується розшифрувати слово «активність», й написати, що означає цей чинник здоров’я.

Створюємо рекламу корисних продуктів.Це завдання сприятиме формуванню соціальної та здоров’язбережувальної компетентностей, а також уявлення про вплив продуктів харчування на здоров’я людини. Учням і ученицям пропонується вибрати корисний, на їхню думку, продукт харчування й створити його рекламу.

Час обіду: складаємо меню. Це завдання сприятиме розвитку вміння здійснювати осмислений вибір при укладанні власного меню. Виконуючи завдання, діти вчитимуться аналізувати склад продуктів та їхній вплив на здоров'я людини, опанують елементарні правила культури харчування, зможуть поглибити знання про корисну й шкідливу їжу.

Вибираємо корисні дії – турбуємося про здоров’я.Це ілюстроване завдання допоможе дитині навчитися турбуватися про здоров’я, вибираючи корисні заняття з переліку запропонованих. Завдання містить 9 малюнків, на яких зображено різні дії. Дитині потрібно поставити позначку поряд з тими малюнками, на яких зображено корисні для здоров’я дії.

Малюємо апетитні страви, визначаємо корисні. Це завдання допоможе дитині проаналізувати свої вподобання в їжі, навчитися розрізняти шкідливу й корисну їжу. Дитині пропонується поміркувати, які страви викликають у неї апетит, намалювати їх, потім серед намальованих страв потрібно вибрати найбільш корисні та написати, у чому полягає їхня користь.

Важливі контакти екстрених служб. Пропоноване завдання допоможе дитині розвинути відповідальне ставлення до особистої безпеки й безпеки інших. Дитині пропонується з’єднати лінією представників професії, авто й контактний телефон відповідної служби. У процесі виконання завдання, дитина вчитиметься розпізнавати ситуації небезпеки, визначати осіб, які можуть надати допомогу, описувати приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікувати їх телефони, демонструвати, як просити про допомогу.

Розмальовка «Улюблена їжа».Це ілюстроване завдання допоможе дитині проаналізувати свої смаки в їжі. Серед 14-ти малюнків дитині пропонується розмалювати зображення тих харчових продуктів, які вона полюбляє їсти. Зображення тієї їжі, що дитині не подобається, потрібно обвести червоним. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме аналітичне мислення й увагу, навчиться краще розуміти й висловлювати свої вподобання, збагатить словниковий запас. Завдання сприятиме розвитку зорової пам’яті й дрібної моторики.

«Моє тіло»: учимось поважати своє тіло. Це завдання допоможе дитині проаналізувати значення свого тіла та своїх унікальних особливостей, а також допоможе поміркувати над тим, як спосіб життя впливає на зовнішність і що треба робити, щоби підтримувати здоров’я свого тіла. Виконуючи завдання, дитина проаналізує свою зовнішність і збагне, що кожна людина неповторна й саме тому прекрасна, підвищить власну самооцінку та сповниться повагою до свого тіла.

Ігри з використанням прищіпок

«Знайди пару»

Завдання: вправляти дітей в умінні підбирати парні прищіпки за ознакою кольору; розвивати зосередженість, увагу.

Матеріал: смужки картону прямокутної форми на кожну дитину, різнокольорові прищіпки.

Хід гри

На смужку картону з одного боку защеплені різнокольорові прищіпки. Дитина має підібрати пару кожній прищіпці і защепити її навпроти.

«Знайди такий колір»

Завдання: вправляти дітей в умінні розташовувати прищіпки по контуру будь – якої геометричної фігури; прищіпок одного кольору; розвивати зорову пам’ять, кмітливість.

Матеріал: геометричні фігури на кожну дитину, різнокольорові прищіпки.

Хід гри

У дітей – геометричні фігури, по контуру яких закріплені прищіпки різного кольору.

Варіант - 1: защепити поряд прищіпки такого самого кольору.

Варіант - 2: защепити по контуру фігури 3-4 прищіпки одного кольору.

«Підбери за кольором»

Завдання: вправляти дітей в умінні знаходити прищіпку відповідного кольору; розвивати кмітливість, зорову пам’ять, кмітливість.

Матеріал: картинкиіз зображеннямовочів, фруктів, різнокольорові прищіпки.

Хід гри

У дітей картинкиіз зображеннямовочів, фруктів. Діти мають назвати зображення, знайти і защепити на картку таку прищіпку, яка відтворює такий самий колір.

«Створити візерунок»

Завдання: розвивати у дітей уміння створювати кольорову гаму (візерунок) засобом довільного розташування різнокольорових прищіпок по колу; розвивати почуття ритму, кольорове сприйняття, дрібну моторику рук.

Матеріал: смужки картону у формі круга на кожну дитину, різнокольорові прищіпки.

Хід гри

У дітей - різнокольорові прищіпки. Вони намагаються створити з них візерунок, підбирають кольори і довільно розташовують прищіпки по колу.

«Промінчики для сонечка»

Завдання: вчити дітей вибирати прищіпки певної величини і закріплювати їх по контуру круга; закріпити знання про жовтий колір; розвивати дрібну моторику пальців рук, зорову пам’ять; виховувати бажання творити.

Матеріал: макет площинного сонечка, прищіпки жовтого кольору різної величини.

Хід гри

1-й варіант: вихователь показує дітям макет сонечка (воно з одного боку сумне). Запитує в дітей яке сонечко та що треба зробити, щоб воно повеселішало. Пропонує подарувати сонечку промінчики. Діти беруть прищіпки, закріплюють по контуру круга. Вихователь перевертає сонечко (з іншого боку сонечко посміхається).

2-й варіант: діти закріплюють прищіпки по контуру круга, чергуючи величину.

«Доганялки»

Завдання: розвивати у дітей уміння відтворювати ряд кольорових прищіпок у зворотному порядку: прищіпка першого кольору закріплюється за останньою, потім колір другої прищіпки закріплюється за першою тощо; розвивати логічне мислення, зорову пам’ять, дрібну моторику рук.

Матеріал: смужки картону прямокутної форми або у формі круга на кожну дитину, різнокольорові прищіпки.

Хід гри

На смужці або крузі закріпити 5 - 6 різнокольорових прищіпок. Дитина підбирає прищіпку першого кольору і закріплює за останньою, потім другу прищіпку за кольором тощо.

«Посади метелика на квітку»

Завдання: вчити дітей співвідносити предмети за кольором, розміром; закріпити знання про кольори: червоний, жовтий, оранжевий, білий, синій, голубий, фіолетовий, зелений; вчити закріплювати метелика до квітки такого ж самого кольору; розвивати дрібну моторику пальців рук, окомір, спритність.

Матеріал: квіткова галявина з квітами різного кольору та різної величини, метелики відповідних кольорів з прищіпками.

Хід гри

Вихователь звертає увагу дітей на квітучу галявину. Запитує якого кольору галявина, що росте на галявині, скільки квітів, якого вони кольору, які за розміром. Біля галявини лежить листочок. Вихователь запитує в дітей, хто там може сховатися. Діти знаходять метеликів. Запропонувати посадити метеликів на свою квіточку. Діти обирають метелика, називають якого він кольору, якого розміру та прикріплюють його на квітку такого самого кольору.

«Сумна хмаринка»

Завдання: вчити дітей закріплювати прищіпки одну до одної; розвивати дрібну моторику пальців рук, окомір; виховувати бажання творити.

Матеріал: заготовки хмаринок, прищіпки синього кольору

Хід гри

1-й варіант: вихователь пропонує дітям зробити дощик. Діти, беручи по одній прищіпці, закріплюють одну за одну.

2-й варіант: діти закріплюють прищіпки на вузлики мотузки, що прив’язана до хмаринки.

«Кольорова квітка»

Завдання: вчити дітей чергувати колір прищіпок; закріпити назви кольорів – жовтий, червоний, синій; розвивати дрібну моторику пальців рук, пам’ять, увагу; виховувати бажання творити красиве.

Матеріал: картонні круги, прищіпки жовтого, синього, червоного кольорів.

Хід гри

1-й варіант: вихователь пропонує дітям приготувати квітку у подарунок. Діти прикріплюють по контуру жовту, потім червону і синю прищіпку далі ряд продовжується в такій самій послідовності.

2-й варіант: Діти роблять ніжку і пелюстку із зелених прищіпок.

«Колючий кактус»

Завдання: вчити дітей добирати прищіпки, чергуючи величину; закріпити знання про зелений колір; розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу; виховувати любов до квітів.

Матеріал:площинне зображення кактуса у горщику, прищіпки великі і маленькі зеленого кольору.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям прикрасити кактус. Діти беруть по одній прищіпці і прикріплюють по контуру квітки, чергуючи величину.

«Знайди свій будиночок»

(використовується в роботі з дітьми старшими від трьох років)

Завдання: вчити дітей підбирати відповідну кількість за ознакою кількості кутів і кольору геометричних фігур (квадрат, прямокутник, багатокутник, зірка, трикутник); розвивати логічне мислення, стійку увагу, зорову пам’ять, дрібну моторику рук, формувати кольорове сприйняття.

Матеріал: геометричні фігури(квадрат, прямокутник, багатокутник, зірка, трикутник), різнокольорові прищіпки.

Хід гри

На стільчиках лежать геометричні фігури (квадрат, прямокутник, багатокутник, зірка, трикутник). Дітям роздають прищіпки. По команді вихователя «Раз, два, три – свій будиночок знайди…»

1 варіант: знайти геометричну фігуру за кількістю кутів, щоб їх кількість відповідала кількості прищіпок. Діти можуть перераховувати, контролювати себе, переходячи від однієї фігури до іншої.

2 варіант: знайти геометричну фігуру, де кількість кутів відповідає кількості прищіпок і защепити на кутах.

3 варіант: діти самі обирають геометричну фігуру, відраховують необхідну кількість прищіпок і закінчують завдання.

4 варіант: хід гри такий самий, але правило гри ускладнюється – геометричні фігури різнокольорові. Діти мають підібрати прищіпки такого самого кольору і за кількістю кутів.

/Files/images/schen/110.jpg

/Files/images/schen/111.jpg /Files/images/schen/112.jpg /Files/images/schen/113.jpg /Files/images/schen/114.jpg /Files/images/schen/115.jpg /Files/images/schen/116.jpg /Files/images/schen/117.jpg /Files/images/schen/118.jpg /Files/images/schen/119.jpg /Files/images/schen/120.jpg

СКОРОМОВКИ

Діти до п'яти-шести років часто мають проблеми з мовленням і їм доводиться займатися з логопедом. В багатьох випадках це можна попередити, якщо вчаснопочати розучувати з дітьми скоромовки. Достатньо приділяти по 10 хвилин щодня на вимовляння скоромовок, аби у дитини не було проблем з дикцією.

Короткі українські скоромовки для дітей дошкільного віку (4 років)

Босий хлопецьСіно косить.

***

На столі стоїть сільниця,

У сільниці – сіль.

***

Бабин біб розцвів у дощ,

Буде бабі біб у борщ.

***

Семен сіно віз – не довіз,

Лишив сани – узяв віз.

***

У бобра добра багато.

***

Смаженю смажив,

Смажив Саша,

Замість смажені

У Саші сажа.

***

Ходить квочка

Коло кілочка

,Водить діточок

Коло квіточок.

***

Їла Марина малину.

***

Улас у нас, Панас у вас.

***

Росте липа біля Пилипа.

* * *

Кит кота по хвилях катав -

Кит у воді, кіт на киті.

* * *

Обережний хитрий ли

сДо нори вечерю ніс.

* * *

Заболіло горло в горили -

Бо горила багато говорила.

Короткі українські скоромовки для дітей дошкільного віку (5 років)

Крокодил до крокодила

Припливав просити мила,

Бо набридло крокодилу

Умиватися без мила.

***

Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

* * *

У зливу жахливу під кущем

Дуже змокли жук з джмелем.

* * *

Черепаха чаплю вечором

Пригощала чаєм з печивом.

* * *

Чорно-білий чорногуз

У болото чорне вгруз.

* * *

Тигренятко з тигром-татомТренувалися стрибати.

* * *

Скриню зі скарбом

Знайшли карась із крабом.

* * *

Горох у городі виріс небувалий

Горобці город пограбували.

* * *

Миші в шафі шаруділи

Шість шарфів шерстяних з`їли.

* * *

Пироги перепечені

Перцем переперчені.

* * *

Бабин біб розцвів у дощ.Буде бабі біб у борщ.

* * *

Старий сказав своїм синам:- Сини, соліть сало сухою сіллю.

* * *

Семен сіно віз – не довіз.

Лишив сани, узяв віз.

* * *

Ворона сороці намисто купила,

В намисті сорока намистинки лічила.

* * *

Пиляв Пилип поліна з лип.

Притупив пилку Пилип.

* * *

Мила митися не вміла

.Мила мило з рук не змила.

* * *

Ніс Гриць горіх через поріг.Став на горіх, упав на поріг.

* * *

Ходить квочка коло кілочка,Водить діточок коло квіток.

* * *

Пильно поле пильнували,Перепелів полювали.

* * *

Приснивсь сьогодні сон синиці:

Приніс сусіда сік з суниці.

* * *

Великі мурахи грали у шахи,

А маленькі мурашки – у шашки.

* * *

Хоче залізти в шафу кішка,

Шурхотить у шафі мишка.

* * *

Зупинився на зрубі зубр

.Задивився зубр на зруб.

* * *

Ой був собі коточок,

Украв собі клубочок –Та й сховався в куточок.

* * *

Мишка раз прийшла до кішки,

Уклонилась кішці в ніжки,

Кішці – смішки,

Мишці – нітрішки.

***

Біжать стежини поміж ожини.

***

На шафі шапка,

У шафі – шубка.

***

Дзижчить під житом жвавий жук,

Бо жовтий він вдягнув кожух.

***

Сів шпак на шпаківню,

Заспівав шпак півню,

Ти не вмієш так, як я,

Так як ти не вмію я.

***

Свинка плащика купила

З нього ґудзика згубила

Свинка ґвалту наробила

Поки ґудзика змінила.

Короткі українські скоромовки для дітей дошкільного віку (6 років)

Ведмедику, ледащо

,Вліз на пасіку нащо?

Буду джмеликом дзижчати,

Буду меду куштувати.

* * *

Їхала Хима до МаксимаВізком-тарадайкою;

Тарадайка торохкоче,Сива кобила везти не хоче.

* * *

У діброві - дуби

,Під дубами - гриби,

Трава - між грибами,

Хмарки - над дубами.

* * *

Павло і ПилипкоПоливали липки.

Виросли липкиУ Павла і Пилипка.

* * *

А дідусь Опанас

Нам купив ананас.

Тож приходьте до нас –

Почастуємо вас.

* * *

У долині жив удав.

Удавав, що він все знав.

Удавав, що все умів.

У траві хвостом вертів.

* * *

Мавпенятко мовить: «Мамо,Масла, моркви, маку мало.

Миска, мамочко, мілка,Мало містить молока».

* * *

Лиска лащить лисеня,

А лосина – лосеня.

Лев ласкаво лапою

Левеня поляпує.

* * *

Ось спритно шиють вісім ос

Аж вісім ворків осам –

Пообіцяв тим осам хтось

Аж вісім ворків проса.

* * *

Ґава ґаву запитала

:- Ти на ґанок не літала?

- Не літала я на ґанок,

То й проґавила сніданок.

* * *

Якось Яків сіяв мак

Так-сяк, абияк.

Визрів ярий Яків мак,

Та щось коле, як їжак.

* * *

Шило шубку Шурі шило,

Шовком, шерстю, шви обшило.

Вийшла шубка прехороша

Нашій Шурі на порошу.

* * *

Біля саду, біля броду

,Бабин виораний город

.Барабанять по городу

Бараболя та горох.

* * *

Обережний хитрий лис

До нори вечерю ніс.

Біг додому лісом лис

Шелестів над лисом ліс.

* * *

В горішнику горішенька

Горішками обвішана.

Оришка і Тимішко

Обтрушують горішки.

* * *

Ми плакати –Не плакали.

Нам плакатиНема коли.

* * *

Для синків-молодців

Мати напекла млинців.

І хвалили молодці

Ті млинці на молоці.

* * *

На печі, на печіСмачні та гарячіПшеничні калачі

.Хочеш їсти калачі –Не лежи на печі.

* * *

Прилетіли горобці –Говорили про крупці

Не про крупці,Не про крупицю,А про крупячко.

* * *

Перепілка – гарна птиця,

Та хлоп’ят вона боїться,

Бо хлоп’ята беруть гілку

І лякають перепілку.

Не потрібно так лякать

В неї п’ять перепелят.

Загальнорозвиваючі вправи під час карантину

Загальнорозвиваючі вправи – це спеціальні рухи, спрямовані на оздоровлення та зміцнення організму, розвиток рухових і психічних якостей дитини. Вони мають характерну особливість: дозволяють вибірково впливати на окремі м'язові групи (рук, ніг, тулуба), чітко дозувати фізичне навантаження на організм людини. Ці вправи сприяють удосконаленню координації рухів, їх точності, свідомому оволодінню положеннями та рухами тулуба, формуванню правильної постави.

Загально-фізичні вправи в русі

В.п. - руки вгору, ходьба на носках (30-50 м.). Підтягнувшись вгору.

В.п. - руки за голову ходьба на п'ятках (30-50 м.). Тулуб прямий.

В.п. - руки вперед, убік, кругові рухи, передпліччями. (5-7 разів). Плечі не опускати.

1-4 Чотири рази в середину.

5-8 Чотири рази наповерх.

В.п. - Руки вгору, кругові оберти руками (8-10 разів). Виконувати з максимальною амплітудою.

1-4 Уперед

5-8 Назад.

В.п. - Руки вбік (15-20 разів). Виконувати кроки з виступом.

1.Крок правою ногою, поворот тулуба вправо.

2.Крок лівою ногою, поворот тулуба вліво.

3.3-4 теж.

В.п. - руки на поясі, ходьба в полуприсіві (30-40 м).

В.п. - руки на поясі, ходьба в присіві (30-40 м).

В.п. - Руки за головою, стрибки в присіві (30-40 м. ). Ноги не випрямляти.

В.п. - Руки на поясі стрибки приставними кроками.

-правим боком; (30-40 м.)

-лівим боком ; (30-40 м.)

В.п. - Руки вільно, стрибки з присіву, з повним вирівнюванням.

Загально-розвиваючі вправи на місці.

1. В.п. - ноги нарізно, руки на поясі, обертання головою (5-7 разів). Стежити за рівновагою. Виконувати повільно.

1 - 4 Чотири рази вправо.

5 - 8 Чотири рази наліво.

2. В.п. - ноги нарізно, руки на поясі, нахил тулуба (8-10 разів). Виконувати поштовхами.

1 - 2 Два нахили вправо.

3 - 4 Два нахили вліво.

3. В.п. - руки на поясі, ноги разом, нахили тулуба вперед ( 7-8 разів). Ноги не згинати.

1 - 3 Три пружинистих нахили вперед.

4 - Нахил назад

4. В.п. - ноги нарізно, руки в сторони, обертання тулуба (8 разів) Руки не опускати.

1-вправо.

2-вліво

3-4 теж

5. В.п. - упор лежачи, згинання та розгинання рук (20 разів). Тулуб не згинати, грудьми торкатись підлоги .

6. В.п. - упор присів (10 разів). В упорі лежачи - тулуб прогнути.

1.Стрибком упор лежачи.

2.Стрибком В.п.

3,4 Теж.

7. В.п. - Виступ вперед правою ногою, руки за головою (10 разів). Виступи робити якомога далі вперед, з найбільшою амплітудою рухів вгору - униз

1-3 три пружинних рухи вгору - униз.

4. Стрибком зміна положення ніг.

8. В.п. - широка стійка ніг нарізно, присісти на праву ногу, руки за голову. (10 разів) Глибокі рухи вниз.

1 -3 три пружинних рухи вгору - униз.

4 - присісти на ліву ногу.

5-8 теж.

9. В.п. - Широка стійка нарізно, руки на поясі (10 разів). Ноги не згинати.

1. Нахил тулуба до правої ноги;

2. Нахил тулуба всередину.

3.Нахил тулуба до лівої ноги .

4.В.п.

10. В. п.—основна стійка.

1—2. Встати на носки, руки нагору, потягнутися (вдох).

3—4. Опуститися на всю стопу, руки із силою до плечей (лікті пригорнути до тулуба, плечі відвести назад).

5-6 Повторити 1—2 (вдох).

7—8. В. п.

11. В. п.—стійка ноги нарізно, руки на пояс.

1—2..Присід на лівій нозі, руки вперед долонями вниз.

3—4. и. п. 5—6—присід на правій нозі, руки в сторони.

7—8. В. п.

16—32. Те ж, на кожен рахунок.

12. В. п.—стійка ноги нарізно, руки в сторони, долоні нагору.

1—3.Три нахили вперед, пружинячи, торкаючись долонями підлоги.

4.Випрямитися, прогнутися в грудній частині, руки в сторони долонями нагору, відвести назад.

5—6. Нахил вперед прогнувши голову, нахилити назад.

7.Нахил із захопленнями за гомілки, притягтися до прямих ніг, голову нахилити вперед.

8-різко випрямитися в в. п.

13. В. п.—стійка ноги нарізно, руки в сторони, долоні нагору.

1—3.Три нахили вліво, праву руку нагору в куркулі, ліву за спину.

4.В. п.

5—8-те ж, в іншу сторону.

14. В. п.—стійка ноги нарізно, руки вгору, пальці переплести.

1—4. Нахиляючи вперед (з видихом), круговий рух тулубом вліво і назад по колу.

5—8-те ж, в іншу сторону.

15. В. п. - стійка ноги нарізно, руки в сторони в куркулях.

1.Поворот ліворуч, напівзгинаючи ліву ногу, дугами донизу руки: праву вперед, ліву назад до отказу.

2 Мах правою ногою вперед,встаючи на лівий носок, дугами донизу перемінити положення рук (виконувати з повною амплітудою, енергійно).

3.Зворотнім рухом повернутися в положення рахунка

4.Поворот праворуч у вихідне положення.

5-8 Те ж саме, в іншу сторону.

16. В. п. - стійка руки схрестив перед тілом, у куркулях.

1.Мах правої ноги убік, руки в сторони на рівні голови (у куркулях).

2.Випад правої ноги з нахилом уперед, руки схрестив (перед коліном), голову нахилити вперед.

3.Випрямляючи і відштовхуючись правою, мах нею убік, руки в сторони.

4.Приставити праву ногу, руки схрестив - в. п.

5—8. Те ж, в іншу сторону.

17. В. п.- стійка ніг нарізно (широка), праву руку вперед у куркулі, ліву на пояс.

1.Коло правої донизу з поворотом тулуба праворуч (поворот голови праворуч-дивитися за рукою по її руху).

2.Нахил до лівого носка, торкаючись його правою кистю (розкритої), згинаючи праву ногу.

3.Повторити нахил, збільшуючи його амплітуду (грудьми до лівої ноги) з одночасним відведенням лівої руки назад до отказу (виконувати енергійно).

4.Випрямляючи, перемінити в. п.

5—8.Те ж, в іншу сторону (з іншої руки).

18. 1.Безупинні повороти на місці (переступаючи чи підскоками).

2.Те ж, з нахилом тулуба вперед, із закритими очима.

3.Повороти при стрибках на місці на 90, 180, 360°.

4.Нахили і повороти голови, кругові рухи нею з рівномірнимчинаростаючим темпом (1—2 вправи на вибір).

19. Ходьба та біг помірної інтенсивності

20. Вправи на розслаблення м'язів та відновлення дихання

Зразкові вправи на розслаблення

Впр. 1.

В п.—основна стійка

1.Підняти праву руку убік.

2.Опустити рук вниз (максимально розслабити).

3.Підняти ліву руку убік.

4.Те ж, що і на рахунок 2.

Кiлькiсть переглядiв: 5664